Rondje Swartberg - Reisverslag uit De Rust, Zuid-Afrika van rickcrauwels - WaarBenJij.nu Rondje Swartberg - Reisverslag uit De Rust, Zuid-Afrika van rickcrauwels - WaarBenJij.nu

Rondje Swartberg

Door: Rick

13 Maart 2016 | Zuid-Afrika, De Rust

Na vanochtend in de tuin uitgebreid ontbeten te hebben, vertrokken we op advies van Jans en Almeri voor een rondje Swartberg. Via De Rust ging de reis door de lMeiringspoort richting Prince Albert. In die schitterende bergkloof kwamen we tot de verbijsterende conclusie dat het ook kan regenen in de Karoo! Nou ja, er vielen wat druppels die waarschijnlijk van de wolken kwamen die over de bergen moesten.

In Prince Albert aangekomen was het schiterend weer, dus tijd om de auto aan de kant te zetten. Het bleek een leuk dorp te zijn, met de nodige eetgelegenheden. Gezien het tijdstip leek het ons een goed idee één daarvan uit te testen. Een prima keuze bleek achteraf: heerlijk geluncht voor nagenoeg geen geld op een mooi terras in de schaduw. Lang leve de Zuid-Afrikaanse gastvrijheid!

Na de lunch ging de reis verder over de Swartbergpas. Een schiiterende onverharde weg met adembenemende vergezichten, die je uieindelijk tot een hoogte van 1583 meter voert. Daarma ging de reis via Oudtshoorn weer huiswaarts waar de gekoelde witte wijn alweer klaarstond.