Richting Plettenberg Bay - Reisverslag uit Plettenberg Bay, Zuid-Afrika van rickcrauwels - WaarBenJij.nu Richting Plettenberg Bay - Reisverslag uit Plettenberg Bay, Zuid-Afrika van rickcrauwels - WaarBenJij.nu

Richting Plettenberg Bay

Door: Rick

14 Maart 2016 | Zuid-Afrika, Plettenberg Bay

Na wederom een uitgebreid ontbijt in de tuin en de laatste spullen ingepakt te hebben, namen we hartelijk afscheid van Jans. Gisteravond heeft hij ons nog een van zijn laatste films laten zien, waarin je wat meer inzicht krijgt in het leven in Zuid-Afrika. Vooral leuk omdat de film in en om Oulap was opgenomen.

We rijden vandaag richting de kust en haken aan op de Garden Route. Wederom een tocht met ongelofelijke vergezichten en uiteraard weer de (bijna onvermijdelijke) bavianen die de weg oversteken. Onderwijl mooie doorkijkjes op de zee.
Onderweg zijn we nog aangehouden voor een verkeerscontrole. Een blik op mijn rijbewijs leerde dat we uit Nederland kwamen en meteen werd overgeschakeld op Afrikaans. Een vriend van de agent woonde kennelijk in Rotterdam en ik scoorde punten toen ik opmerkte dat hij dan waarschijnlijk Feijnoord fan zou zijn. Dat valt sowieso op: de mensen zijn hier allemaal erg vriendelijk en behulpzaam.

Na een korte lunchstop, arriveerden we mooi op tijd bij de Tsala Tree Top Lodge. We mochten de auto midden voor de deur zetten en werden allerhartelijkst ontvangen. Na een drankje en wat formaliteiten werd ons gewezen hoe we moesten rijden om bij de parking voor onze boomhut te komen. Daar werden we alweer opgewacht en werden onze koffers in ontvangst genomen. Dat soort luxe went erg snel, je hoeft hier werkelijk nergens zelf te sjouwen.

De boomhut is weer afzien hebben we al geconcludeerd: ruime salon, aparte slaapkamer, badkamer met vrijstaand bad, binnen- en buitendouche en toilet met uitzicht over de bomen. Dan nog een balkon dat over het bos uitkijkt en een beschut terrasje met een eigen infinitypool. Het wordt weer zwaar en dan hebben we het restaurant nog niet gezien.