Van Sanbona naar Oulap - Reisverslag uit De Rust, Zuid-Afrika van rickcrauwels - WaarBenJij.nu Van Sanbona naar Oulap - Reisverslag uit De Rust, Zuid-Afrika van rickcrauwels - WaarBenJij.nu

Van Sanbona naar Oulap

Door: Rick

12 Maart 2016 | Zuid-Afrika, De Rust

Gisterenmiddag kregen we nieuw gezelschap voor de gamedrive, maar we hielden Pascale, onze geweldige ranger. En deze keer wel een gin-tonic bij ondergaande zon, met zicht op de olifanten. Echt fantastisch.

's Avonds was er een braai (Afrikaanse barbecue) maar vanwege de koude harde wind zaten we binnen. Naast ons zat een gezellig Nedrlands stel die eerder die dag waren aangekomen en waarmee we uiteindelijk tot na elven in de bar bleven kletsen. Niet zo'n goed idee als je om 5.30 uur weer gewekt wordt, maar gezelligheid kent geen tijd.

De gamedrive van vanochtend kende een van de hoogtepunten van ons verblijf in Sanbona. Pascale was erin geslaagd de neushoorns op te sporen waarnaar we al eerder op jacht waren geweest en vond het veilig genoeg om er te voet naartoe te gaan. Pascale met geweer voorop, wij in een rij er achteraan. Erg indrukwekkend.

Dat alles betekende wel dat we superlaat aankwamen voor het ontbijt en in een uur moesten ontbijten, douchen, omkleden en inpakken. Om 11.00 uur vertrok de shuttle naar de toegangspoort weer en konden we met onze auto de reis voortzetten naar Oulap, een kleine 250 kilometer verderop. Daar werden we hartelijk ontvangen door Jans Rautenbach, een oude baas die samen met zijn vrouw een bijzonder gastenverblijf bestiert. De rolverddeling is subliem: moeders kookt en vaders vertelt verhalen. Erg leuk.

Moe maar voldaan, rolden we vanavond een keer vroeg ons mandje in. De Karoo is een fascinerend gebied.

• 13 Maart 2016 - 09:39

Nelleke Swinkels:

Wat heerlijk dat we zo kunnen meegenieten met jullie avonturen!