Laatste halte - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van rickcrauwels - WaarBenJij.nu Laatste halte - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van rickcrauwels - WaarBenJij.nu

Laatste halte

Door: Rick

20 Maart 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Na een paar dagen met een trage WiFi verbinding, vanochtend weer even tijd voor een korte update. We zijn inmiddels in Kaapstad aangekomen, de laatste stop. De tijd vliegt.

Het verblijf in Addo was wederom heerlijk. Een ruime suite met eigen zwembadje (waar gisterochtend ineens een forse krab in zat) een uitgebreid ontbijt en 's avonds een 6-gangen diner aan de vijver. En dan ook nog een keer 's middags een uitgebreide massage. Een mens kan maar verwend worden.

We hebben eergisterochtend ook nog een gamedrive gehad in het Addo Elephant Park. Best leuk, maar kon uiteindelijk iet in de schaduw staan van Sanbona. Daar trek je echt de natiuur in, maar in Addo ga je in een blinkend schoon gepoetste auto over de (al dan niet geasfalteerde) gebaande paden wat toch een beetje een Beekse Bergen gevoel geeft. Het was wel leuk om nog wat nieuwe dieren te zien zoals de wrattenzwijnen en de stokstaartjes. Alleen de Lion King hebben we daar niet gezien.

Overigens over blinkend schoon gepoetste auto's gesproken, onze auto werd iedere ochtend schoon gewassen.

Gisteren zijn we, na het inkeveren van onze trouwe 'polo met kont', vanaf Port Elizabeth naar Kaapstad gevlogen en ook dat is weer een belevenis. Een heerlijk chaotisch vliegveldje met een controle die ogenschijnlijk zo lek is als een mandje. Na een dik uur vliegen waten we voor de tweede keer in Kaapstad en na het ophalen van de nieuwe auto (kennelijk een upgrade want deze hyundai lijkt echt wel groter dan de polo) zijn we naar ons laattse verblijf vertrokken. Ook hier weer luxe alom: de auto wordt door de valet service geparkeerd en op verzoek weer oogehaald en we hebben deze keer een volledig ingericht appartement. En erkenning at last: de ontvangstbrief begon met ' dear Lord and Lady Crauwels'. Ik begin die zuid-Afrikanen steeds meer te mogen.

Vandaag na het ontbijt maar eens een kijkje nemen bij Waterfront en dan een bezoek aan Robbeneiland.