Wedgeview, Stellenbosch - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van rickcrauwels - WaarBenJij.nu Wedgeview, Stellenbosch - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van rickcrauwels - WaarBenJij.nu

Wedgeview, Stellenbosch

Door: Rick

09 Maart 2016 | Zuid-Afrika, Stellenbosch

Na vanochtend lekker ontbeten te hebben in de mooie tuin van ons hotel, werd mooi op tijd de huurauto voor een groot deel van onze vakantie afgeleverd. Het avontuur kon beginnen!

Links rijden in een rhd-auto, het voelt toch als aan de verkeerde kant van de weg oo de verkeerde plaats in de auto zitten en roept associaties op met een rijles zonder instructeur. Gelukkig wende het snel, hoewel ik toch nog een paar keer mijn linkerarm op een niet aanwezig portierraam wilde leggen......

Het eerste ritje ging naar Stellenbosch. Een leuk koloniaal stadje dat dank zij de universiteit erg levendig is. Maar ook viel op hoe 'blank' Stellenbosch is vergeleken met Pretoria of Kaapstad. Wederom bleek hoe leuk het Afrikaans kan zijn: vullis heet hier ook gewoon vullis.

Voor de lunch had ik een tafeltje gereserveerd op het schitterende terras van Overture bij Hidden Valley Estate (thnx Niek en Jan).

Al vrij vroeg leken we in de buurt te zijn, dus reden we nog wat rond om de omgeving te bekijken. Dat 'even' werd uiteindelijk bijna een uur (thnx tomtom) met een tour rond de sloppenwijken van Kaapstad.

Maar uiteindelijk kwamen we op de plaats van bestemming waar we genoten van een heerlijke lunch met schitterende wijnen en een subliem uitzicht. Het leven in Zuid-Afrika is zo gek nog niet.

Na de lunch weer huiswaarts gekeerd, waar we vanavond nog een licht hapje eten. Morgen op tijd uit de veren, Sanbona Wildlife Reserve wacht op ons.

• 09 Maart 2016 - 18:56

Conny Aanraad:

Leuk om te lezen! Ben vandaag pas "aangesloten", dus heb even bijgelezen...Henny, hoe gaat het met je ribben? Hopelijk doen de pijnstillers hun werk. Geniet van jullie reis en groetjes!