Sanbona Game Reserve - Reisverslag uit Sanbona Wildlife Reserve, Zuid-Afrika van rickcrauwels - WaarBenJij.nu Sanbona Game Reserve - Reisverslag uit Sanbona Wildlife Reserve, Zuid-Afrika van rickcrauwels - WaarBenJij.nu

Sanbona Game Reserve

Door: Rick

11 Maart 2016 | Zuid-Afrika, Sanbona Wildlife Reserve

Gisterochtend na het ontbijt vroeg vertrokken uit Stellenbosch. Een stuk van de weg die we te gaan hadden zou 2 uur afgesloten worden om stukken rots met explosieven weg te blazen en we wilden daar voor de afsluiting voorbij zijn. Dat lukte wonderwel en aan het eind van de ochtend kwamen we bij het toegangshek van Sanbona. Iemand overigens ooit een bord gezien dat waarschuwt voor bavianen op de weg?

Nog eens driekwartier later waren we bij de ontvangstlounge waar we de auto konden parkeren en onze koffers in ontvangst werden genomen. Onder het genot van een kopje koffie konden we wachten op het vervoer naar onze 'gemeubileerde tent', of eigenlijk een superdeluxe suite met buitendouche en jacuzi met een tentdak. Bij aankomst meteen lunch, want om 16.00 uur begon de eerste gamedrive. Bij de lunch werd gevraagd welke sundowner we wilden drinken tijdens de gamedrive. Geen verkeerd voorstel!

De gamedrive was geweldig. De sundowner (gin-tonic) werd met plezier ingeruild voor een kudde olifanten die de leeuwen bij de drinkplaats wegjoeg als afsluiter van de avond.

Na het aperitief aan de bar gezellg diner met 'onze ranger' en het gezelschap in 'onze' auto. Rond 22.00 uur sloten we af, om 5.30 uur zouden we weer wakker gebeld worden voor de volgende gamedrive.

De volgende ochtend weer vroeg op en na de koffie de auto in. Uiteindelijk met een boot over het meer gevaren en een paar nijlpaarden gespot die vrij succesvol alle moeite deden om verstopt te blijven. Vanmiddag mogen we opnieuw naar buiten, benieuwd wat we nu te zien krijgen. Maar de conclusie is vooralsnog dat Sanbona geweldig is.

PS op de foto is de schoonheid van de dag te zien.